از سری مشکلات و راه حل های استفاده از یو پی اس


1)زمانی که همه ی تجهیزات اتصال داشته اند اما سیستم UPS خاموش می گردد .

 مشکل: بیش از ظرفیت بار یو پی اس.

راه حل: باید دقت کرد که نباید میزان قدرت تجهیزهای که با باتری به رسانه های پشتیبانی شده متصل شده اند ، از میزان ظرفیت UPS فراتر رود .

برای حاصل کردن اطمینان از اینکه این اتفاق رح نمی دهد باید برای هر قطعه  از تجهیزها امتیاز قدرت را با هم جمع نمایید و همه ی لزومات ظرفیت واحد را مقایسه نمایی که لیست شده اند :

ا)در پایینUPS

2)در صفحه محصول تریپ آرشیو بر روی زبانه ی مشخصه ها .

در صورتی که میزان تمام ظرفیت قدرت تجهیزهای اتصال داده شده از ظرفیت  UPS بیشتر باشد ، باید بار کم شود تا عملکرد UPS بشکل صحیحی صورت بگیرد .

 

قدم های بعدی : باید بدانیم که ما به چه میزان ظرفیت با تریپ آرشیو سیستم UPS ماشین حساب بار احتیاج داشته ایم .

 

) سیستم UPS تنها برای یک زمان خاص مورد استفاده نیست و هم اکنون باتری شارژ نمی گردد .

مشکل: زمانی که از UPS استفاده نمی شود  ذخیره سازی نامناسب صورت می گیرد .

راه حل :پیشنهاد می شود زمانی که برای یک زمان طولانی یک سیستم یو پی اس ذخیره می گردد ؛بصورت کامل هر سه ماه باتری با متصل شدن UPS  به  یک پریز برق AC زنده و همچنین شارژ شدن سیستم UPS به مدت 4 تا 6 ساعت شارژ گردد . در صورتی که باتری های UPS در سمت چپ برای مدت طولانی تخلیه گردند ، همواره از دست دادن دائمی ظرفیت آزرده خواهند شد و این کار موجب می شود که سیستم UPS با شکست روبرو شود .

 

گام های بعدی:

باتری باید به صورت کامل هر سه ماه یکبار شارژ شود .

با استفاده نمودن از باتری یاب تریب  آرشیو باید یک باتری جایگزین سیستم UPS پیدا شود.

 

3)زمانی که سیستم یو پی اس در وضعیت باتری می باشد، بلافاصله تجهیزات خاموش می گردد .

مشکل: سلامت باتری تحت نظارت نخواهد بود

راه حل:  برای اینکه چرا توسط UPS  قدرت باتری برای تجهیزات محیا نمی شود دلیل های مختلفی موجود است . می توانید یک تست را خودتان انجام دهید و بررسی کنید که بار اتصال داده شده از حداکثر سیستم های UPS فراتر نمی رود و باتری  به تجهیزهای اتصال داده شده به رسانه های پشتیبانی شده وصل است ، نه تنها رسانه های افزایشی .

در صورتی که عمر  باتری و UPS بیش تر از 2 سال باشد و البته با توجه به میزان استفاده آن این امکان وجود دارد که کارکرد باتری و ظرفیت آن در فواصل زمانی کم شود و نیاز داشته باشد که جایگزینی برای آن تهیه شود و می تواند خواندن ولتاژ باتری مشخص نماید که در محدوده ی ظرفیت پیشنهاد شده قرار دارد یا ندارد .

گام های بعدی:

باید بررسی نمود که ظرفیت بار از سیستم UPS فراتر نرود .

با استفاده از باتری یاب تریپ آرشیو  باید یک باتری جایگزین سیستم UPS پیدا شود .

 

4) درزمان  تعویض وضعیت باتری یو پی اس، تجهیزات ضروری خاموش می گردند و روشن بودن تجهیزات غیر ضروری رخ می دهد .

مشکل: تجهیزات بصورت نا صحیح راه اندازی شده اند .

راه حل : در اکثر سیستم های UPS به صورت معمول 2 مجموعه رسانه داشته اند : قدرت باتری پشتیبان توسط  باتری و رسانه های افزایشی حفاظت شده ارائه می شود ، قدرت باتری پشتیبان که رسانه های فقط افزایشی را ارائه نمی دهد .

پیشنهاد می شود که تجهیزهای که به قدرت باتری پشتیبان نیاز دارند دوباره متصل شوند و به صورت مستقیم در ظرفیت خروجی UPS در رسانه های پشتیبانی شده با باتری خواهد بود . تجهیزهای که نیازی به حفاظت از باتری ندارند و یا از ظرفیت UPS فراتر می روند را به رسانه های تنها افزایشی متصل نمود . زمانی که در وضعیت باتری سیستم UPS عمل می نماید ، دسترس نبود قدرت رسانه ی تنها افزایشی رخ می دهد .

گام های بعدی:  باید تجهیزهای ضروری که به رسانه های پشتیبانی شده با باتری وصل شده اند را مورد بررسی قرار داد .


از سری مشکلات و راه حل های استفاده از یو پی اس